Venezuelan socialists set to ban NON-state-run media. Who couldn’t see this happening? Careful!

As PTBC reader Nicole who sent me this story must be, I’m glad Fox News Channel finally got unbanned in Canada recently.  But as I’ve written innumerable times, I still can’t understand why Canada has the state-owned and run media, the CBC, and has it competing in and against what should be the free market, since we’re a free country; and has it competing against its own citizens and their broadcast networks for profits and viewership and attention; and has them using their massive multi-gazillion-dollar state-owned CBC web sites with their left-wing political columnists to compete against the likes of the privately-funded-mostly-by-me ProudToBeCanadian and its conservative columnists.  All at my, yours, and all of our personal expense.  And further, that they have them always demanding to expand and grow bigger and be even more of a competitive force, against us, using our tax dollars. 

What kind of government would do that?  Just wondering.  I mean because this is Canada and all.

And hey, I wonder if socialist Jack Layton and his you’ve got to be kidding party are for this or against this banning of private media in Venezuela, since they seem to support the aforementioned state-owned CBC in Canada, and support the rabidly Bush-hating Venezuelan Communist dictator-in-the-making-before-our-very-eyes, Hugo Chavez, and seem to support his forcibly taking over private oil-related companies and turning them into socialist state-owned companies—including once privately-owned Canadian companies. 

And I wonder who didn’t see this all coming and didn’t act accordingly…  before it was too late?  I mean in Venezuela.  And in Canada.

AP Photo/Howard Yanes
image

Protesters Decry Loss of Venezuela TV

AP – Mon, 21 May 2007 19:48:06 -0400 (EDT)
By CHRISTOPHER TOOTHAKER

Thousands of protesters carried a blocks-long “SOS” banner through Venezuela’s capital on Monday, condemning threats to freedom of expression days before the country is set to lose one of its few remaining opposition-aligned TV stations.

Shouting “We Want Freedom!” and waving Venezuelan flags, demonstrators warned that President Hugo Chavez’s plan to replace Radio Caracas Television with a public-service station is part of a broad effort to silence criticism. The banner that snaked through the streets read “Freedom of Expression, SOS” in 10 different langu1ages.

“Threats to freedom of expression affect all citizens equally; it doesn’t matter if you are pro-government or against the government,” said Rafael Fuenmayor, a reporter from the Globovision 24-hour news channel, who helped organize the protest along with other local journalists.

Globovision is the only other major opposition-aligned channel, though it does not reach all parts of the country. Two other channels that used to be staunchly anti-Chavez recently toned down their coverage.

RCTV is due to go off the air Monday, after Sunday’s final day of programming, when the government says its license expires.

Officials deny any threat to media freedom, arguing that a new station called TVES will offer diverse programming while avoiding pro-Chavez propaganda aired on other state-run channels. A board of directors for the new channel was sworn in Monday.

[…] Founded in 1953, RCTV is Venezuela’s oldest private network and broadcasts a mix of talk shows, soap operas and a version of “Who Wants to Be a Millionaire?” RCTV frequently airs complaints of corruption, crime and inefficiency from both opposition and government supporters, whose grievances are rarely broadcast on state-run TV channels.

The protest was by Venezuelan journalists, and supporters of freedom.

Powered by WordPress. Designed by WooThemes