Trifling, petty, picayune, state-run CBC posts huge article slamming Bush for: NOTHING

Here’s some more words:  flyspeck, niggling, piddling, lilliputian, footling, mentally diminutive, and asinine. 

And here’s a valuable aphorism: “People who live in glass houses should not throw stones.”  Joel’s addendum:  ”…Especially when the glass house in question is taxpayer-funded and its state-employed flunkies have already recklessly busted half of the glass and the place looks a wreck.”

Apparently incapable of finding anything else to whine about, the liberals’ excruciatingly small-minded state-run CBC, that massive BILLION dollar per year taxpayer boondoggle which despite my repeated demands we couldn’t possibly live without according to gobsmacked liberals; and which is of course perfect in every way, what with is cadre of state-paid editors and politically-correct word checkers and good spellers and agenda/message crafters, takes the opportunity today (Friday) to post a huge, several-hundred-word article, featured on their state-run web site’s “news” section’s front page, to expose two innocuous verbal slips President Bush made yesterday during speeches in Australia. He said OPEC instead of APEC once, and Austria instead of Australia.

image

In the last words of their 365-odd word article they also took the opportunity, despite it being completely off-topic—to inform us that Bush didn’t get many breaks for applause during his speech either, until the end. 

And now you know the news. Vote liberal. Oh yeah and he said something about climate, trade, war, and some other crap too. Death to America.

The CBC are the same ones who, as I wrote some weeks ago, constantly get phrases like “that begs the question” wrong (and their genius man in Washington, Henry Champ, used it incorrectly just last night in his report as well). 

And please note that that error isn’t a “Bush-like”, “American-style”, “so-called”, verbal slip, but rather it is ironic (in the proper sense of the word, unlike the way the CBC wrongly uses it almost every single day).  It is an indication that they aren’t even properly educated in English.  That’s right: despite what you might expect, their being big shot national state media stars and throwing cheap stones at U.S. President Bush, they don’t even seem to know how to speak properly, even when they’re trying.

I noticed that on the big “Newsworld” broadcast, they aired the “news” footage, over their banner of “BUSH SLIPS ON OIL”

image

 

EXTRA
The state-run CBC.ca’s multi-gazillion-dollar web site and its highly-paid editors and “news” reporters hasn’t had a very good run of luck of late.  Here’s some of the many mistakes that they admitted to making:

· A story published July 25 about a proposal for Mideast peace stated that an Arab League proposal for peace between Israel and Palestine was presented in Jerusalem. In fact, there is no country called Palestine. The proposal is for peace between Israel and Palestinians.

· A backgrounder published on July 25 about the Middle East peace players incorrectly said that Israeli Prime Minister Ehud Olmert had a face-to-face meeting with Hamas leader Khaled Meshaal in Cairo in April, 2007. In fact, it was Palestinian President Mahmoud Abbas who met Meshaal in Egypt.

· A story published Aug. 10 about gastrointestinal illness at a resort in the Dominican Republic said the Bahia Principe Rio San Juan was in Punta Cana. In fact, the resort is near Puerta Plata.

· A story published Aug. 20 about the death of former Conservative cabinet minister Roch La Salle said he quit the party in 1971 because then leader Robert Stanfield opposed the idea of “two nations” in Canada. In fact, Stanfield endorsed the concept.

· A story published Aug. 14 about CIHI’s adverse reactions study said 46 per cent of Canadians surveyed reported serious health problems caused by medical mistakes. In fact, CIHI reported that 15 per cent of the Canadians surveyed said they experienced medical mistakes, and 46 per cent of those respondents said they faced serious health problems as a result.

· A story published Aug. 13 about copyrights covering Unix said IBM developed the operating system. In fact, Unix was developed at AT&T laboratories.

· A story published Aug. 9 about the trial of a Fredericton broadcaster charged with accessing child pornography identified Robb Costello as an RCMP constable. In fact, he is a Fredericton police force constable.

· A table published June 13 said that donated blood must match the blood type of the person receiving it. In fact, people who are O negative can donate blood to anyone and people who are AB positive can receive blood from anyone.

· A profile of newly appointed RCMP Commissioner William Elliott published July 6 listed former commissioner Norman Inkster, national security adviser Margaret Bloodworth and deputy public safety minister Suzanne Hurtubise as potential candidates for the RCMP’s top job. In fact, they were members of the executive search committee.

· A story published Aug. 27 about a Canadian Food Inspection Agency investigation into mislabelled peas identified the Calgary-based company as Thomas International. In fact, the company is Thomas Fresh Inc. Furthermore, company president Tom Byttynen is not the co-chair of the Canadian Supply Chain Food Safety Coalition. He is the co-chair of the Canadian Produce Marketing Association’s repack and wholesale food safety program committee.

It seems no news articles are available regarding the repeated inaccuracies of the CBC. 

 

Powered by WordPress. Designed by WooThemes